Kilka rzeczy, które zawsze warto mieć w kuchni

Kiedy robi się zakupy spożywcze, warto jest je dobrze zaplanować, by kupić rzeczy potrzebne do przygotowania różnych pysznych dań. Najlepsza strategia to jedne duże zakupy w tygodniu, podczas których kupi się wszystko to, co potrzebne do ugotowania obiadów na cały tydzień.

ziemniaczane placki na patelni

Ziemniaki

Ziemniaki są bardzo popularne w Polsce, można kupić je stosunkowo tanio, a następnie wyczarować z nich wiele pysznych dań obiadowych. Chyba najbardziej popularne i naprawdę lubiane są placki ziemniaczane: https://www.mniammniam.com/Chrupiace_placki_ziemniaczane___najlepszy_przepis_na_swiecie___-21922p.html Jada się jak Polska długa i szeroka. Sporo osób uwielbia je z kwaśną śmietaną, trochę bardziej sycące są natomiast placki ziemniaczane po węgiersku, kiedy to serwuje się je z gulaszem. Z ziemniaków można również przygotować różnego rodzaju pyzy i kluski, knedle, a także farsz do pierogów oraz naleśników.

Warzywa korzeniowe

Podczas zakupów nie warto zapominać również o innych warzywach korzeniowych, które tak naprawdę są bardzo tanie, a pozwalają na wyczarowanie pysznych sycących  zup, pieczonych warzyw, a także świeżych surówek pełnych witamin. Warto zawsze kupić zapas marchwi i pietruszki, selera oraz pora, które w kuchni przydadzą się zawsze. W książkach kucharskich warto szukać inspiracji na przykład na warzywa pieczone z pysznymi sosami, albo na zupy kremy.

Mięso

Mięso jest wciąż tak bardzo popularne, absolutnie nie należy z niego całkowicie rezygnować, jednak ograniczyć jego ilość na przykład do dwóch mięsnych dań w tygodniu. Podczas zakupów warto kupić dobry drób, najlepiej hodowany w sposób ekologiczny bez antybiotyków, który będzie można podawać również dzieciom. Warto mieć również zapas mięsa do przygotowania mięsnych wywarów do zup i sosów.

Produkty suche

W każdej kuchni warto również mieć zapach produktów suchych, takich jak na przykład kasze oraz ryż, oraz różnego rodzaju makarony. Kasze są bardzo zdrowia, powinno się je zatem często spożywać, na przykład razem z chudym mięsem lub pieczonymi warzywami. Makaron to natomiast składnik, do którego można bardzo szybko przygotować pyszny i prosty sos.